In 4 stappen naar een effectieve website

Zou je ook graag willen weten welke stappen je moet nemen om een website te maken die effectief klanten trekt? En dan ook de klanten die waar jij blij van wordt, omdat ze bij je passen?

Dat was ook precies, wat ik wilde weten toen ik jaren geleden voor mezelf begon als coach/alternatief therapeut. En ik merkte ineens ook dat die jaren ervaring die ik had opgedaan in de ICT me bij die vragen niet hielpen. Met vallen en opstaan heb ik geleerd welke vragen ik mezelf moest stellen en welke stappen ik moest nemen om tot een goed werkende website te komen. Hieruit is de BRON-methode geboren. De letters van BRON staan voor de stappen die je moet maken om tot een effectieve website te komen. Daarover verderop meer.

Werken vanuit de bron

Door je steeds voor ogen te houden wat de bron van elk deel van je leven is, hou je focus en wordt het makkelijker om vooruit te komen. Dit geldt ook je voor bedrijf of praktijk en hier zijn 4 lagen, waarbij elke laag de bron van de volgende is.

De eerste laag ben jij zelf. Wat jij de wereld kunt bieden, komt voort uit jouw talenten en vaardigheden en hoe jij dat kunt bieden, is een weerslag van je persoonlijkheid. Het verhaal begint met jou.

Jij bent de bron van je bedrijf. Je bedrijf is een weergave van wat jij de wereld kunt bieden en het karakter van je bedrijf komt voort uit je eigen persoonlijkheid. Jij als persoon resoneert door in je bedrijf.

Je bedrijf is de bron van je website. Op je website geef je weer wat je de wereld biedt en hoe je dat doet. Waar je andere mensen mee kunt helpen.

Je website is de bron van je online marketing. Zonder website heeft je marketing geen duidelijk fundament. Zonder de marketing aan te sluiten op je website, je bedrijf en jezelf als persoon, wordt het leuren, hard werken met weinig resultaat.

Nu de lagen duidelijk zijn, zal ik verdergaan met de stappen.

B.R.O.N. – de stappen

Bepalen: De eerste stap is het bepalen wat je op je website gaat zetten. Dit doe je door een 10-tal vragen te stellen. Vragen die eerst gaan over jou en vervolgens over je bedrijf. Zonder eerst deze vragen te beantwoorden, mist je website zijn bron en krijgt het geen energie. En als er geen energie is, kan het niet gaan resoneren bij je mogelijke klanten en worden ze ook geen klant. Welke vragen je moet stellen, komt terug in mijn (gratis) trainingen.

Regelen: Dan ga je regelen dat je website er komt en dat deze op de juiste manier opgebouwd en gevuld is. Dit is maar voor een deel technisch, wat gelukkig tegenwoordig niet zo technisch meer is. Als het technische deel gedaan is, komt het vullen en dat gaat vooral over de juiste teksten schrijven bij wat je in de eerste stap bepaald hebt dat er op de website komt. Over welke pagina’s je nodig hebt op je website heb ik eerder al geschreven.

Onderhouden: Nu je een website hebt, moet je contact gaan onderhouden met mensen die je kennen, maar ook met mensen die je nog niet kennen. Dat is waar (online) marketing over gaat. Je gaat dus zorgen dat mensen je leren kennen door vindbaar te zijn, maar ook door via de goede kanalen jezelf te laten zien, bijvoorbeeld via Facebook. Voor de mensen die je al kennen, zorg je dat je steeds weer wat nieuws biedt, zodat ze naar je website terug blijven komen.

Navolgen: Als je website en online marketing geregeld zijn en lopen, dan is het tijd om dat na te volgen. Jijzelf, je bedrijf en je (mogelijke) klanten zijn niet statisch, dus ook je website niet. Je blijft zorgen dat je website optimaal aansluit bij deze drie. Het klinkt misschien als veel werk en daar was ik ook ooit bang voor, maar het is het niet. Het is een gesprek met je (mogelijke) klant, alleen dan indirect. Een erg belangrijk deel van het navolgen is verkopen. Mensen worden pas klant als gevolg van de voorgaande stappen en door deze stap te blijven doen.

Stap voor stap

Wat ik vaak terughoor van mensen die beginnen met hun bedrijf of met een (nieuwe) website, is dat er zoveel tegelijk op hen afkomt en dat ze het gevoel krijgen alles tegelijk te moeten doen. Ik hoop dat ik met bovenstaande heb laten zien dat het stap voor stap kan. En elke stap heeft zelf ook weer kleiner stappen, maar dat is te veel voor hier.

Wil je meer weten over de BRON-methode en hoe je daarmee een website maakt die je helpt om makkelijk de juiste klanten aan te trekken?

Schrijf je dan in voor de gratis online training “Hoe je in 4 stappen een website maakt die makkelijk klanten trekt”

Hierin vertel ik je welke vragen je jezelf moet stellen en welke stappen je per BRON-stap moet maken. Je krijgt ook een werkboek om het geleerde in op te schrijven, zodat je het na de training nog na kunt lezen en ermee aan de slag kunt blijven.

Verschillende mensen hebben me al verteld dat ik te veel weggeef en misschien kom ik nog wel eens tot “inkeer”. Tot die tijd, doe er je voordeel mee!

 

Succes met je website!

Eli

Plaats een reactie